Savarankiškas apsipirkimas – kodėl tai naudinga klientui ir kodėl prekybininkui?
Klientai, parduotuvėje naudodamiesi pirkimui skirtais pultais, be laiko taupymo vaikščiojant tarp parduotuvių lentynų, pultelio pagalba nuolatos mato pirkinių krepšelio turinį, nuolaidas ir kainas ir tuo pačiu atlieka mažiau nereikalingų judesių.

Kalbant apie koronaviruso krizę, teigiama, kad ji lėmė sparčią kelių metų pažangą daugelyje IT sričių, tokių kaip nuotolinis darbas ir automatizavimas. Panašų impulsą naujovėms įgavo ir prekybos sektorius. 

Jau daugiau nei pusantrų metų nebūtinų kontaktų vengimas ir bekontakčių sprendimų naudojimas yra norma visame pasaulyje. Tuo yra suinteresuoti ir parduotuvių savininkai, ir parduotuvėse besilankantys klientai. Yra beveik elementaru, kad klientas turi turėti galimybę apsipirkti nebendraujant su kasininku ir neliečiant mokėjimo terminalo, todėl pandemija turėjo didelės įtakos savitarnos kasų ir bekontakčių mokėjimų plėtrai prekyboje. 

Savarankiško apspirkimo sprendimai Baltijos šalių rinkoje naudojami jau daugiau nei dešimtmetį 

Pažvelkime atgal ir prisiminsime, kad savitarnos kasos mūsų rinkoje pirmą kartą pristatytos 2008 metais, o po kelių metų pirmoji Baltijos šalyse savarankiško apsipirkimo galimybė atsirado Estijoje,  Selver parduotuvėse. Praėjo daugiau nei dešimtmetis ir nė viena didesnė parduotuvė dabar neįsivaizduojama be savitarnos kasų. Tačiau yra nemažai vidutinio dydžio ir mažesnių parduotuvių, kuriose šie savitarnos sprendimai vis dar nesiūlomi. 

 Neskaitant kontaktų vengimo ir bekontakčio sprendimo naudojimo, kokios dar galėtų būti priežastys pereiti prie savitarnos sprendimų? Kodėl klientai to pageidauja ir kas galėtų sudominti prekybininką? 

Patirtis: savitarnos kasos praėjimas yra greitesnis 

Parduotuvėse, kuriose įdiegta savitarna, galima pastebėti, kad vis daugiau pirkėjų apsilankymo pabaigoje renkasi savitarnos kasas, o ne įprastų kasų eiles. Pakanka kelių kartų įsitikinimui, kad praeiti savitarnos kasą galima greičiau. 

Pirkėjai, kurie parduotuvėje naudojasi pirkimui skirtais pultais, ne tik sutaupo laiką vaikščiodami tarp parduotuvių lentynų, bet ir pultelio pagalba nuolatos mato pirkinių krepšelio turinį, nuolaidas ir kainas. Tuo pačiu metu pirkėjai, kurie naudojasi pirkimui skirtu pultu, daro mažiau nereikalingų judesių, nes visas nuskenuotas prekes jau vaikštant parduotuvėje galima sudėti tiesiai į pirkinių krepšį ir vėliau jų nereikės iškrauti prie įprastos kasos ar skenuoti savitarnos kasoje. 

Kliento išmanusis telefonas dabar gali būti naudojamas kaip pirkimui skirtas pultas 

 Verta paminėti, kad jei iš pradžių rinkoje pasirodė pirkimui skirti pultai, tai dabar ir išmanusis telefonas savitarnoje gali būti naudojamas pirkimui skirto pulto funkcijoms atlikti. Be kita ko, toje pačioje mobilioje aplikacijoje prieš apsipirkimą galima susikurti reikalingų prekių pirkinių sąrašą, o tai sutrumpina parduotuvėje praleidžiamą laiką bei suteikia klientui geresnę apsipirkimo patirtį. 

 Jei klientas į programėlę įtrauks ir savo banko kortelės informaciją, jis, mokėdamas už pirkinį mobiliuoju telefonu, gali sutaupyti dar daugiau laiko. Mobilioje aplikacijoje bus galima matyti pirkinių istoriją bei visą kiekvieno pirkimo informaciją. 

Be to, mobilioji aplikacija yra papildomas rinkodaros kanalas, kuriuo prekybininkai gali siųsti klientams vykdomų akcijų informaciją ir specialius pasiūlymus. 

Mobiliąją programėlę yra lengva ir saugu naudoti, ir, be prekių skenavimo funkcijos, joje gali būti įtraukta ir virtuali kliento ar nuolaidų kortelė. Taigi nebereikia nešiotis plastikinių kortelių ir tai daugeliui klientų tampa vis svarbesnis niuansas. 

Didėja ir kasų pralaidumas 

 Atsiradus savitarnos kasoms, įprastos kasos neišnyko. Atvirkščiai, savitarna siūlo pridėtinę vertę ir pritraukia klientų segmentą, kuris vertina laiką, mėgsta technologijas ir savarankišką veikimą. 

Daliai pirkėjų apsipirkimo užbaigimui naudojantis atskira zona, sumažėja įprastų kasų apkrovimas ir tuo pačiu didėja kasų pralaidumas. Savitarnos sprendimai paprastai efektyviau išnaudoja parduotuvės plotą, todėl daugiau klientų tuo pačiu metu gali užbaigti savo apsipirkimą. 

 Žinoma, darbo jėgos krizė ir vis didėjantis vidutinis atlyginimas kone visus prekybininkus privertė susimąstyti apie savitarnos sprendimus. Mažmeninės prekybos įmonės susiduria su vis didesne problema ir vis labiau reikia galvoti apie automatizuotų sprendimų naudojimą. 

Greitas ir tikslus duomenų apdorojimas yra pasiekiamas rankinio terminalo pagalba
Mobilumas ir tikslumas, pasiekiamas naudojant rankinius terminalus, padidina efektyvumą, sumažina išteklių sąnaudas ir galiausiai padidina pelningumą